Wednesday, November 24, 2010

Warkah Rindu Buatmu Kekasih



Temanku…
Aku tahu, kala ini kita belum mempunyai pertalian yang sah. Maka, warkah ini kukirimkan kepadamu di angin lalu. Kita berbicara dengan kalam sepi melalui rasa hati.

Temanku…
Warkah ini kuutus kerana aku tidak tertahan lagi menanggung rindu terhadapmu. Aku tahu, kerinduan ini juga adalah kerinduan yang palsu. Lantaran itu, aku tidak akan sesekali mengungkapkannya secara terus kepadamu selagi kita belum ‘disatukan.’ Aku sebenarnya malu pada diriku saat aku mengarang bait-bait kata ini. Tapi fahamilah, temanku… Aku sekadar mahu melepaskan ombak rindu yang menghempas sekeping hatiku saban waktu. Aku mengerti, kau juga turut merasakan apa yang aku rasa. Namun, kau tetap menyembunyikan rasa hatimu terhadapku. Demi Dia yang lebih dicintai.

Temanku sayang…
Tidak aku nafikan, dalam detik-detik waktu yang berlalu, wajahmu sering muncul dalam hidupku. Bukan itu pintaku. Aku sedih kerana tertumpas oleh godaan syaitan. Bertambah sedih seandainya kau alpa disebabkan aku. Lantaran itu, tingkatkanlah mujahadahmu. Meski mujahadah itu perit, temanku, namun hikmah yang tersirat tak terperi manisnya.

Temanku yang kukasihi…
Bersabarlah untuk sedetik waktu lagi. Bermujahadahlah menahan rasa rindumu terhadapku. Masa itu akan kian pantas berlalu andai banyak waktu diperuntukkan untuk bermadu asmara dengan-Nya, Sang Kekasih Tercinta… Salurkan semua rasa cinta dan rindu dendammu hanya bila saat indah itu menjelma. Kala mahligai Muslim indah terbina bertiangkan Cinta-Nya, megah bernaung berbumbungkan Redha-Nya.

Temanku yang kurindu…
Mengertilah bicara rindu hatiku. Meski aku rindu padamu, tetapi aku lebih rindu kepada Sang Pencipta yang mencipta rasa rinduku ini. Aku berhajat hidup di sampingmu berlandaskan cinta suci yang terpelihara di atas landasan Syariat. Berdoalah semoga kita dapat bertemu kelak. Jika tidak di dunia, nun di Syurga sana…

Aku yang merinduimu

0 bebelan comel:

viewed

asdiqaa'i ;)

getaran sukma