Friday, March 16, 2012

terlalu sulit Ya Allah


ƸӜƷ ♥بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم ♥ƸӜƷ
Ya ALLAH.
Memang masih terlalu banyak yang harus saya belajar.
Belajar menangani emosi saya.
Belajar melayani kerenah dia.
Belajar bersabar dengan dia.

Ya ALLAH.
Terlalu banyak.
Menilai kembali diri saat berhadapan karenah dia,
Membuat saya merasa sangat malu.
Malu, bila mana, saya tidak mampu melayani dia dengan baik.
Membuat saya terkadang merasa sangat sakit hati.
Sakit hati, bila saya rasa bahawa saya telah menyakiti hati dia.

Dan mungkin kerana itulah,
Saya lebih selesa meminggirkan diri.
Memilih untuk menjauh dan menjarak.

Sebab saya takut,
Bila saya terlalu rapat dengan dia,
Maka saya akan lebih selalu melukai dia.
Bila lebih banyak masa saya terluang dengan dia,
Maka lebih banyak pula tingkah saya yang melukai dia.

Dari dia,
Kekurangan dia, sikapnya, caranya,
Saya belajar banyak benda.
Dan saya sedar banyak perkara,
Terutamanya tentang diri saya sendiri.

Belum pernah saya berurusan dengan sesuatu yang lebih sulit daripada jiwa saya sendiri, yang kadang-kadang membantu saya dan kadang-kadang menentang saya.”
- Imam Al-Ghazali-

****
ALLAH,terlalu sulit..



Kadang-kadang hidup ini kita perlu bersendirian...
Banyak perkara dalam hidup ini penuh berteka teki
Semakin banyak persoalan tentang kehidupan sebenarnya semakin kurang jawapannya.
Kadang-kadang dalam hidup ini apa yang kita inginkan susah untuk diperolehi
Tetapi dalam saat kita tidak inginkan, mudah pula diperolehi...
Perjuangan dalam kehidupan.
Banyak lagi yang perlu kita pelajari disebalik hikmah kehidupan ini...


There is no one who understands us better than ALLAH Taa’laa ♥

.

0 bebelan comel:

viewed

asdiqaa'i ;)

getaran sukma